Mittwoch, 23. Juni 2010

Vatan üzerine ( Türkiye )

Bir cok insanin fark etmedigi bir cok sey var. Demek ki,insan gördükce,yasadikca,tecrübe edindikce,olaylari daha iyi kavrayabiliyor.Türkiye cok klise bir söylem olsada dünyanin en güzel,ülkesi.Cografi konumu,dogasi ,kültürü ve insanlari ile cok özel bir ülke.Ben bir Rus olsaydim,Yada bir Alman,Yada bir ingiliz,Türkiyeyi görüp tanidikdan sonra ,yine ayni seyi düsünürdüm.Ama kiskanclik gösterip bunu böyle rahat söyleyemezdim.Nicin Türk degilim diye üzülürdüm belkide.
Insanin,Milletini,vatanini,Topragini sevmesi,ancak kötü niyetli insanlar icin,irkcilik,yada asiri milliyetcilik olarak algilanabilir.
Ortada Dünyanin En güzel bölgesinde,verimli topraklari,renkli insanlari,bin yillara uzanan kültürü ile bir ülke var ise,onu samimi duygularla sevmek gerekir.Bu sevgiye kimin ne isim taktiginin da aslinda bir önemi yok.
`` Vatanini en cok seven isini en iyi yapandir `` diye bir söz ögrenmistik askerde.Aslinda bu sözü söyle de söyeyebilir insan `` Vatanini en cok Seven , onu en Cok elestirendir ``

Bir gün o güzel ülkede,
yasama veda etmeden önce,
yoksullugun en aza indigini,
Trafikde Arac kullanan insanlarin,hos görü ile davrandigini,
Siyasetcilerin,
Calmadan ,cirpmadan halki layik oldugu yasam düzeyine tasidigi,
Bilime ,teknige,sanata en yüksek degerin verildigini
Görmeyi cok isterdim...

Bir gün o Güzel ülkede,
Son nefesimi vermeden önce,
Genc kizlarla,Erkeklerin
Vatan sathinin her yerinde
El ele tutusup,sinemalara,
tiyatrolara gittigini ...
Annelerin,
Sehit tabutlarina sarilmadan
huzurlu yasamlar sürdügünü,

Görmeyi cok isterdim...

isterdim de...isterdim...

Ersoy Cav

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen