Mittwoch, 1. September 2010

Ersoy Cav - kiralik OY

Seninle acik konusayim mi?`
Gerci senin icin hic bir sey fark etmez,
Cunku sen Daracik bir yerdesin,ne anlatirsak anlatalim,
Senin kalin duvarlarina carpip dagiliyor.


Bir vakitler Gazi pasa senin icin,sen iyi yasa diye ,korkunc savaslar yapti,
Ardina senin,Soylu atalarini almisti,onlara inanmisti,cunku onlar onurluydular,ac da olsalar,acikta da olsalar,basi dik yasamak istiyorlardi.Yedi cihana kafa tuttular,
Gazi Pasa Senin haline cok üzülüyordu,yillarca senin ihmal edildigini,yalnizca savaslara sürüldügünü yakindan görmüstü.( En kötü ihtimal diyelim )Sana seni yönetecekleri secmen icin bir oy hakki birakti.
Sen onu sevmiyorsun biliyorum,kulaktan dolma sacma sapan seylerle onu karaliyorsun.Onunn sana bir hak olarak verdigi oyunu,Sen bulgura,pirince,kisin iki torba kömüre satiyorsun,Cunku senin icin,uzun vaadede hic bir seyin önemi yok,sen günü kurtarmanin pesindesin,Bu gün karnin doysun yarina kim öle kim kala diyorsun.
Riyakarsin,ögrenmeyi sevmiyorsun,birazda ahmaksin.

Sana böyle dedigim icin bana sakin kizma,hani diyebilirsin ki, okul vardi da gitmedik mi,egitilmis olsaydim böyle öküz kalmazdim da diyebilirsin.
Ama ben bunlari kabul etmem,
Cunku sen,Etrafinda yasanan onca seyden ders almiyorsun,basina gelen felaketlerden rahatsiz olmuyorsun.Yasamin kendisi en iyi okuldur.o yuzden ben sana söylediklerimde hakliyim.

Seni sosyologlar henüz cözemediler,
Meydanlarda kahrolsun Amerika diye bagirip,Amerikaya göbekten bagli partilere oy atiyorsun.
Agzin acik her seye inaniyorsun,
Biliyormusun ben senden biktim yildim.

Ersoy Cav

``His,yok,hareket yok,aci yok...
Les mi kesildin?
Hayret veriyorsun bana,
Sen böyle degildin ``

Mehmet Akif Ersoy (1913)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen