Montag, 19. April 2010

Ersoy Cav - Hayal ürünüdür

simdi söyle berber okuyucu ile göklere yükselecegiz,
hayir göklere yükselecegiz denemez,
yalniz görmemiz gerekenleri görmek icin
yerden biraz yükselecegiz,
kusbakisi bir yerde olmaliyiz,
düsününüz ki
o yasadigim yer aklimdan hic cikmamistir,
kücük bir kasabada dogmusum ben,
hic hatirlamasamda rivayet böyle.
yüksekten baktigimizda,
kasabanin carsisi bir tek cadde üzerinde karsilikli virane dükkanlardan olusurdu,
arkalara dogru carsinin serpistirilmis,
topraktan catisi egri boyasi dökük evler yigini,
aslinda harabeler...
daha aciklarda
kirmizi renkli bir cok tepeler ve en doguda ermenistana dayanan
bir meshur nehir...
bati yakasinda ise uzakdan masmavi görünen heybetli bir dag,
ve kasabamizi sarip sarmalar gibi duran
kocaman bir dag yükseltisi...


simdi yukaridan assagiya dogru bir kus gibi süzülüyorum ben
onalti yaslarimdayim,
kendi burnuna konabilir mi insan.
evet bir yazi dünyasinda bu pek ala olabilir,
burnumda cillerim
gözlerimde her seyi arastiran
merakli
ve belaya bulasmaya her an hazir bakislarim,
X lerin evine dogru yollandim,
insanin icinde böyle günlerde böyle anlarda
anlatilmasi güc bir hafiflik oluyor.
hani icim icime sigmiyor derler ya..
gercekten öyle bir an...
burnumda cillerim..
islik calarak X lere gittim,
evlerini cevreleyen duvarin ardindan
basimi yavasca kaldirip ona baktim,
o bahcedeki cesmede egilmis bir seyler yikiyordu
bir kac naylon bardak ve tam iyi göremesemde
kap kacak.,..

onu her gördügümde
icimde bir nehir caglardi,
onun iri siyah gözleri
pembeye calan sevimli dudaklari vardi
sacini ortadan ayirir
üstüne inanilmaz güzel bir baslik yayardi,
elime kücük bir tas alip filattim
arkasina carpip, yere süzüldü tas,
hic arkasini dönmeden
kacamak bir baks firlatti bana,
sonra dudaginin etrafina bir gülücük yayildi
kalbim elimde atiyor sandim..
duvardan assagi süzüldüm
bir kac dakika sonra
gelip yanima oturdu
el ele tutustuk
hic bir sey söylemedik..
sonra dudaklarimizi bir birine yapistirip biraz öyle durduk
bir baskasinin bahcesinden
meyva caliyormusuz gibi
utanarak ve aceleyle ayrildik birbirimizden...
basimda bir yel...
icimde cigliklar...


ilk kez öptügüm kizi hic unutmadim....

Ersoy Cav

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen